Časový sled naší spolupráce
Postup, jak můžeme spolupracovat
Úvodní kontakt
Nejprve je vhodné mne kontaktovat a popsat mi Váš problém (zadání). Lepší, než vysvětlovat vše po telefonu, je napsat mi vše emailem. Emailem se můžeme domluvit na dalším postupu a možnostech, co pro Vás mohu udělat.
Formulace zadání
Poté, co si ujasníme, že Vám mohu pomoci s Vaším problémem, je potřeba si upřesnit, co pro Vás mohu udělat. Zda budete potřebovat znalecký posudek nebo odborný posudek, pokud jde o ocenění nemovitosti, tak jakou cenu budete potřebovat (zjištěnou, obvyklou, tržní hodnotu) a další specifikace naší spolupráce.
Cenová nabídka
Po upřesnění zadání Vám vypracuji cenovou nabídku.
Dohoda o spolupráci – objednávka
Pokud Vám bude moje cenová a časová nabídka vyhovovat, tak můžeme uzavřít dohodu o spolupráci.
Podklady
Zadavatel by měl znalci předložit potřebné podklady a uvést veškeré podstatné skutečnosti. Z dokladů je vhodné doložit projektovou dokumentaci, doklady, týkající se předmětné nemovitosti (stavební povolení, kolaudační rozhodnutí, apod.), povolení změn, nájemní smlouvy, atd.
Místní šetření
Jedním z klíčových prvků celého procesu je prohlídka. Znalec se osobně seznámí s předmětnou nemovitostí a provede detailní šetření na místě. Prověří předložené dokumenty přímo na místě, pečlivě prozkoumá hodnocenou nemovitost a zrealizuje další nezbytné kroky.
Vypracování posudku
Znalec vypracuje zadaný posudek. V posudku uvede veškerá zjištění, analýzu podkladů, výpočty, zdůvodnění, závěr a postup, apod. Pokud jde o znalecký posudek, musí obsahovat veškeré zákonem předepsané náležitosti.
Předání posudku
Po dokončení posudku znalec zkontaktuje zadavatele a domluví si způsob a termín předání. Úhrada ceny za posudek může proběhnout převodem na účet nebo hotově, ale vždy před či nejpozději při předání vyhotoveného posudku.